18 mars 2009

Onsdag

Igår hade vi studiedag, ursäkta, men jag måste fråga, vem studerar på en studiedag? Inte jag iallafall. Jag tog istället tillfället i akt och åkte upp tidigt till stallet. Hjälpte till att mocka hos min tränare, sedan red jag min gamla ponny Vivialdi och Julias lilla busfrö Ilia van hazelberg. Båda två var jättefina, men guuuud, det kändes i benen att jag bara ridit en häst om dagen i ett halvår. Aja, smällar man får ta. När jag var klar på det stället åkte jag bort till min lilla pärla, Cindyrella. Red henne barbacka i solskenet, låter det inte hur härligt som helst?

Åkte hem från stallet vid halv ett och var hemma vid ett. Gjorde kladdkaka som vanligt, och sen lagade jag korvstroganof och pasta. Smaskens !
På kvällen kom världens bästa pojkvän och hälsade på. Han är underbar. Vi kollade på nån film och sen såg vi på tv lite och hade jättemysigt.

Idag var det skolan som gällde igen, och där var det full fart. Ingen var lika trött som jag tror jag inte, och det märktes nog på mig att jag var trött. Liksom, allt de fick som svar på tilltal var ett asgarv, stackars människor. Men se det från den ljusa sidan, vi hade iaf kul.

Musiken var åt helvete som vanligt, konstigt att det alltid ska behöva sluta i bråk. Jävligt onödig lektion om man ändå inte fattar ett skit. Noter och blues och jazz är ingen bra melodi helt enkelt. Det säger mig inte ett piss. Så musikalisk är jag. Nu ska jag plugga, ska skriva ett arbete om kloning i biologin. pissbajskorv.

Kyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar